Energie besparen samen met je buren De Maten? Buurkracht helpt!

Energie besparen is goed voor het milieu en de portemonnee. Dat willen we allemaal wel. Toch komt het er vaak niet van. Uit onderzoek blijkt dat als buurtgenoten de krachten bundelen, het wél lukt om besparingsmaatregelen van de grond te tillen. Wijkvereniging De Maten in Kampen wil weten of er in de buurt enthousiaste buurtbewoners zijn die samen energie en geld willen besparen door gezamenlijke acties te organiseren. Met ondersteuning van Buurkracht. Wil jij ook een lagere energierekening en samen met je buren energie besparen of opwekken? Doe met ons mee!

Al ruim 185 buurten zijn actief met Buurkracht. Een Buurkrachtbuurt krijgt een persoonlijke buurtbegeleider die bijvoorbeeld een energieadviseur regelt die de beste bespaarmogelijkheden in de buurt onderzoekt. Ook krijgt een buurt een eigen buurtpagina op buurkracht.nl met inzicht en bespaartips. Buurkracht kost niets en legt deelnemers niets op, maar helpt om besparingsacties bekend te maken en tot een goed einde te brengen. Zodat goede voornemens geen voornemens blijven, maar ook echt worden uitgevoerd. Zo wordt energie besparen voordeliger, makkelijker én gezelliger. Wie wil dat nu niet?

Doe mee!

Enthousiaste buurtbewoners die willen meehelpen, kunnen contact opnemen met Rana Berends via rana@buurkracht.nl of 06 506 05 389. Er is van alles te doen. Denk aan het informeren van buurtbewoners, het helpen bij bijeenkomsten, het aanvragen van offertes en het vergelijken van bedrijven die de werkzaamheden gaan uitvoeren. Meer weten of Buurkracht? Kijk dan op buurtkracht.nl