Over de wijk De Maten

De Maten is een buurt in de Gemeente Kampen en maakt deel uit van de woonwijk De Maten-Het Onderdijks-Stationskwartier. De eerste huizen zijn in 1995 gebouwd en de laatste woningen zijn in 2005 opgeleverd. Het is een ruim opgezette wijk met veel ruimte voor groen en watergangen. Daarnaast is de wijk voorzien van een aantal speelvoorzieningen als speeltuinen en voetbalveldjes, wat de wijk zeer kindvriendelijke maakt.

De wijk heeft een ideale ligging naast de N50 en naast het nieuwe station Kampen Zuid. Op die manier bent u snel richting Zwolle maar ook snel richting Amsterdam.

Aan de rand van De Maten bevind zich “Sportpark De maten”. Het park biedt accommodatie aan drie voetbalverenigingen, een korfbalvereniging en een tafeltennisvereniging. Naast een onderkomen voor de vijf sportverenigingen, biedt het park talloze mogelijkheden voor leerlingen en studenten voor buitensport en stageplaatsen. Ook bevind zich hier fitnesscentrum The Real Gym en sportschool FitLand Kampen.
Aan de andere kant van de wijk bevind zich de tennisclub KJLTC. KJLTC is een actieve en gezellige vereniging waar veel spelers een balletje slaan, op de tennis- en squashbanen. En dit kan het hele jaar door, omdat er buiten- en binnenbanen zijn!

Op De Maten zijn 2 scholen gevestigd: Dr. Schaepmanschool en de Willem van Oranje school. Ook zijn er 2 kerken gevestigd: “De Schalmei” van de Baptisten gemeente en “De Bazuinkerk” van de Gereformeerde kerk Vrijgemaakt.