Van onze wijkagent

Donkere Dagen Offensief

De donkere dagen zijn weer begonnen. Ook als politie spelen wij hier op in. In geheel Oost Nederland worden op verschillende plekken controles uitgevoerd. Tijdens deze (mobiele) verkeerscontroles wordt er extra gelet op mogelijke aanwezigheid van verdachte personen en bijvoorbeeld inbrekerswerktuigen in auto’s.

Alleen als iedereen extra alert is tijdens de donkere dagen, kunnen we echt een vuist maken tegen woninginbraken, overvallen en straatroven. Daar hebben we dus ook de ogen en oren van alle inwoners in ons gebied hard bij nodig om verdachte zaken te melden.

Verdachte situatie? Bel 112 bij spoed of heterdaad

80 % van de opgeloste woninginbraken wordt opgelost door de oplettendheid van burgers. Inwoners kennen hun buurt immers het beste. Ze weten wie hun buren zijn en in welke auto’s zij rijden. Mensen kunnen de politie bellen als ze in de buurt situaties zien die ze niet vertrouwen, zoals verdachte personen of vreemde auto’s. Bij spoed of heterdaad kan dat via 112 en anders via 0900-8844. Ook helpt het enorm als mensen het kenteken van de verdachte auto en/of het signalement van de verdachte persoon aan ons doorgeven.

Voorkom woninginbraak!

U kunt zelf ook veel doen om te voorkomen dat u slachtoffer wordt van een woninginbraak door te zorgen voor degelijk hang- en sluitwerk en het goed afsluiten van de woning als u weggaat. Op www.politie.nl onder het thema Woninginbraak vindt u meer tips. Bent u toch slachtoffer geworden? Doe altijd aangifte!

Veilig thuis

Soms maken buurtbewoners zich zorgen over hun naasten, buurtbewoners etc. Dit kan gaan over verwaarlozing, huiselijk geweld, kindermishandeling etc. Indien deze situaties zich bij uzelf of mogelijk in uw omgeving afspelen of u heeft hier een vermoeden van, bekijk dan onderstaande internetpagina.

Ook kan u hiervoor bij de wijkagent terecht die met u in gesprek kan gaan.

De wijkagent kan u doorverwijzen naar de juiste instantie voor eventuele hulpverlening.